Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Lars Cox - WaarBenJij.nu Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Lars Cox - WaarBenJij.nu

Sint Petersburg

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

23 Maart 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

Privet!

Na de rustige dagen in Riga is het weer tijd om wat (kilo)meters te maken.

Een onrustige nachtrit (grenscontrole om 4u 's nachts :/) van 10uur via Estland later veilig en wel in Sint Petersburg aangekomen. De starre gezichten,het complete gebrek aan engels, en de confrontatie met het totaal onverstaanbare cyrillisch brengen vele herinneringen boven aan mijn bezoek hier 2 jaar geleden.

Maar Sint Petersburg is een fantastische stad en mocht zeker niet ontbreken op deze trip.
De vorige keer dat ik hier was, was het putje zomer. Een groot verschil met nu :-)

De stad is nog aardig ondergesneeuwd, temperaturen tegen het vriespunt, en de neva (rivier) nog steeds stijf bevroren.
Alles is nog steeds zeer herkenbaar van vorige keer, maar ook totaal anders in de winter.

Reden genoeg dus om alle hoogtepunten nog eens af te gaan, iets waarmee je makkelijk enkele dagen vult.

Het hermitage museum, het winterpaleis, saint peter en paul fortress, de nevsky prospect, de Kazan kathedraal,vasilevsky island,...
Genoeg te zien en te beleven dus.

Mijn dagen makkelijk gevuld gekregen, en ook een blij weerzien met enkele vrienden die ik heb overgehouden aan men vorige bezoek. Heel leuk om met hen iets te gaan eten, te gaan drinken, en zelf een stadverkenning met de mini cooper by night te ondernemen :-)

In de hostel was er bitter weinig volk. Een 10 persoons kamer met 3 man delen is een luxe die je zelden tegenkomt.
Met als gevolg dat er ook maar weinig ambiance was. De ene kamergenoot had het te druk met het zoeken naar een Russische vrouw, en de andere sleepte blijkbaar heel wat problemen mee, want hij liep er de hele tijd slechtgezind en zwijgzaam bij.

Geen ambiance dus, tot er een groep van 40 Nederlanders op studiereis binnenviel. Voor hen was het overdag activiteiten, en 's avonds zwaar uitgaan.
Van het moment dat ze doorhadden dat ik Belg was (hartstikke leuk joh, die Belgen!) heb ik rijkelijk in de vodka mogen delen, waarvoor dank :-)

Sint Petersburg is een prachtige stad, en het was super om hier enkele dagen in de winterperiode door te brengen.

Na 4 mooie dagen moet ik alweer door met de nachttrein naar Moskou.Met dank aan de lieve vrienden die mij letterlijk tot in de trein hebben afgezet, anders was ik hopeloos verloren gelopen en zat ik er nu nog :-)

Klaar voor een week Moskou, waarvan 4 dagen familiaal bezoek van de moeder, waarschijnlijk de grootste uitdaging tot nu toe :-D en daarna nog enkele dagen om te bekomen!

bye

  • 22 Maart 2012 - 20:20

    Daphnée:

    Echt jaloers op je trips en bezoeken en ik hier op de schoolbanken :(

    Maar geniet ervan en laat ons maar verder meegenieten met je reisverslagen.
    Foto's mogen volgen :)

    Groetjes!x

  • 30 Maart 2012 - 10:34

    PVdA:

    Oei Lars, net nu ik een beetje tijd heb om u te volgen, is het al enkele dagen stil. Moest 'k facebook hebben, ik wist meer :-).

    Enfin, hopelijk gaat alles goed. Ben toch een beetje jaloers, maar ik volg je plannen en zal later zelf wel eens gaan ;-). Maar naar ik lees, is het best wel goed.

    Ciao
    PVdA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Brussels to Beijing overland

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2012

Peking

23 April 2012

Terelj, Dalanzadgad, Yolyn am & Khongoryn els

13 April 2012

Ulaanbaatar

09 April 2012

Irkoetsk / Lake Baikal

05 April 2012

Trans-Siberian railway
Lars

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 24791

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Brussels to Beijing overland

Landen bezocht: