Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Lars Cox - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Lars Cox - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

31 Maart 2012 | Rusland, Moskou

Hallo!

Alweer eventjes geleden dus tijd voor een update.

Momenteel veilig en wel aangekomen in Irkutsk, maar dus eerst nog even over Moskou.

Voor de treinrit vanuit Sint petersburg naar Moskou al eens geexperimenteerd met de beruchte 'platzkart' klasse. Dit komt neer op een wagon met 54 mensen onderverdeeld in onafgesloten hokjes (9x6) die voor de nacht wordt omgebouwd tot slaapwagon. Heel druk, heel warm, 1 toilet, maar best gezellig en ideaal om eens met 'locals' om te gaan, dus ook de lange rit naar Siberie heb ik in platzkart geboekt.

In de ochtend toegekomen in Moskou midden in een sneeuwstorm zonder echt een idee te hebben waar ik moest zijn. Knal vergeten dat ze in Moskou niet meedoen aan een romeinse vertaling onder de cyrillische straatnaam.

2uur later dan toch onze 'bed and breakfast' gevonden. Een appartement in het centrum bij de mensen thuis, zonder breakfast maar wel een hele lieve kat :-)
Voor de mama, die mij enkele dagen is komen opzoeken, in het begin wel een aanpassing,maar het bleek allemaal best mee te vallen.De eigenaar(s) waren 2 broers en een oudere figuur dat hun vader was (denken we). Zoals dat hoort bij een Rus dronken ze graag, maar ze waren ook heel vriendelijk en behulpzaam.
En moeder, nu ge terug thuis zijt zal ik het u maar vertellen: nadat ik u naar de luchthaven heb gedaan, ben ik terug gegaan naar het appartement voor mijn zakken. Ik had voor hen nog een goedkope fles rode wijn meegepakt en voor mezelf een pintje. Ik denk niet dat ze de rode wijn nog hebben opgedronken, en ik mijn pintje ook niet meer, want toen ik er toe kwam was den oude door de tafel in de living gevallen en lag hij uitgeteld op de piano :-) ik ben dan toch maar doorgegaan^^

En de moeder was natuurlijk niet gekomen om op het appartement te zitten, dus hebben we 4 dagen volle bak aan sightseeing gedaan.
De meeste bezienswaardigheden waren een herhaling van vorige bezoeken aan Moskou, maar ook enkele nieuwe dingen gezien. Zo heb ik eindelijk Lenin gezien, 3e keer goede keer^^

Ook de wijk waar we zaten, kitai gorod, is ideaal gelegen en een levendige wijk vol met restaurantjes en enkele cafeetjes.

Het zalige aan Moskou in deze periode is dat je nergens hoeft aan te schuiven. In de zomer kan je uren staan aanschuiven aan het kremlin of om een glimp op te vangen van Lenin, terwijl je er nu zo binnen kon wandelen.

Na 4 dagen is de mama weer huiswaarts gevlogen. Ik denk wel dat ze er van genoten heeft, maar dat het bij 1 bezoek aan Moskou zal blijven :-) Of misschien de zomer nog eens? :-)
Ik vond het alleszinds leuk om weer iemand van het thuisfront te zien :-)

De dagen erna op hostel doorgebracht. Eerst 1 nacht in mockba hostel, waar ze me niet wilden helpen omdat ik geen Russisch sprak, en waar de kamer van 16 personen vooral bevolkt was met Russen van weet ik veel waar dat weet ik veel wat in de stad aan het doen waren.
Ik ben er dan ook maar 1 nacht gebleven en daarna naar een veel gezelligere hostel vlakbij verhuisd. Toen ik er 's morgends toekwam kreeg ik direct brood met omelet, 's avonds vodka met appelsienen, en overdag alle hulp en uitleg die ik nodig had.

De dagen gevuld met het bezoeken van plaatsen waar ik nog niet geweest was,naar een optreden geweest, wat vrienden teruggezien, en me voorbereiden op de trip naar Siberie.
Een week Moskou is meer dan lang genoeg, en ben blij om de trip verder te zetten.

paka!

  • 31 Maart 2012 - 06:41

    Lu:

    vreemde jongens toch die Russen. Denk wel dat die Siberianen veel meer fuiflustiger zullen zijn. Ik vind het wel spijtig dat het eten over een hele dag verdeeld was. Beter `s morgens brood, eitjes, appelsiensap EN Wodka, dan kunder tenminste den helen dag tegen :-)
    Have fun son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Brussels to Beijing overland

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2012

Peking

23 April 2012

Terelj, Dalanzadgad, Yolyn am & Khongoryn els

13 April 2012

Ulaanbaatar

09 April 2012

Irkoetsk / Lake Baikal

05 April 2012

Trans-Siberian railway
Lars

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 24787

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Brussels to Beijing overland

Landen bezocht: